|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
edeksumo
Administrator
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 612 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Koniec Świata
|
Wysłany:
Pią 18:55, 06 Maj 2011 |
|
O tuż miliony modderów ma problem z obsługą gothic sourcer 3.10 więc sprężyłem się i napisałem ten tutek.
1. Pobieramy gothic sourcer 3.10 ze strony world of gothic [link widoczny dla zalogowanych]
2. Instalujemy program (chyba każdy to umie:D).
3. Uruchamiamy program i widzimy: [link widoczny dla zalogowanych].
W tym programie można edytować skrypty jest to bardzo przydatne gdyż koloruje on składnie.(ale większość modderów poleca do tego notepad++), ale tu zajmę się funkcjami związanymi z animacjami.
4. Klikamy Tools .
5. Widzimy to: .
Teraz postaram się omówić każdą z tych opcji:
Conventer models: Nigdy nie używałem tej opcji ale jak mniemam służy ona do prze konwertowania skompilowanej animacji. Czyli łopatologicznie jak chcemy mieć miech z gothic 1 w gothic 2 używamy tej opcji.
Compiler models: Służy ona do skompilowania animacji, skryptów animacji(mds), z formatów użytkowych asc, mds, mms, na gothicowe: mdl, mds/msb, mmb. Czyli jak chcecie mieć "dułale" czy "tałcze" to piszecie mds robicie animki i używacie tej opcji.
Decompiler models: Służy ona skompilowania animacji, skryptów animacji, z formatów gothicowych na użytkowe. Czyli jak chcesz poprzerabiać, popatrzeć na animacje gothicowe to użyjesz tej opcji.
6. Po najechaniu na pojedyncze opcje rozwinie się lista formatów z jakimi chcemy pracować:[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych].
Teraz omówię te formaty.
Static (mdl|asc): Są to pliki ze zbrojami (raczej mało używane).
Dynamic (mds/msb|mds): To są pliki skryptów animacji (to akurat bardzo przydatne np. do włączników kufrów bardziej dla modderów g1(mds g1, msb g2).
Morphmesh (mmb|mms): To używamy do łuków kusz i jak się nie mylę pewnych mobsi jak stół alchemika i inne (dla tych co w normalnym formacie mają asc).
7. Po wybraniu formatu wyskakuje okno: .
W pierwszej linijce wyszukujemy plik jaki chcemy konwertować.
W drugiej wybieramy lokalizację wyjściową, czyli tam gdzie ma zostać zapisana animacja.
W trzeciej wybieramy platformę na której pracujemy (w przypadku prze kompilowania wybieramy na jaką platformę chcemy).
KONIEC.
Mam nadzieje że udało mi się choć trochę przybliżyć wam obsługę tego programu.
PS: tutek można kopiować ale mnie jako autora. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|