|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
.:SovieT:.
Administrator
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 119 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: StB
|
Wysłany:
Śro 21:53, 22 Gru 2010 |
|
AUTOR: Jedariusz
Mój pierwszy tutorial.
Dotyczy tworzenia od zera tekstury szaty do Gothica. Zawiera sporo wskazówek i podpowiedzi...
Starałem się jak najmniej pracować na warstwach i nie komplikować pracy np. używając bardzo dużej ilości filtrów, tak aby zupełni początkujący graficy mogli z niego skorzystać, a także z czystego lenistwa (ile by było wtedy pisania?)
MATERIAŁ I
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 300 szer. 512, biały)
2. Filtry/renderowanie/chmury/jednolite chmury
Ustawienia
Szczegóły 1
Ziarno losowości 0
Rozm. X 10
Rozm Y 1
Reszta odznaczona (turbulencje itp.)
2. Filtry/wykrywanie krawędzi/krawędź
Wybieramy Algorytm Kompas Prewitt, moc 2,5
3.Kolory/Odwrócenie wartości
4. Można troszeczkę (Filtry/rozmycie/rozmycie Gaussa), powiedzmy moc 2 X i Y
5.Kolory/barwienie
Ja ustawiłem sobie : 25/30/-55 (wychodzi brązowy)
6.Tworzymy nową warstwę (wymiary wys. 300 szer. 512, biały)
7.Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/LineArt 2 (reszta ustawienia domyślne)
8. Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/LineArt 2 (celowo powtórzyć!)
9. Okna dialogowe/warstwy
Tryb naszej warstwy , na której używaliśmy GIMPresjonisty ustawiamy na:
Tryb : Pokrywanie / Krycie: 50
10. Zapisujemy gdzieś plik
Efekt :
MATERIAŁ 2
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 200 szer. 512, biały)
2.Filtry/renderowanie/chmury/plazma
Ustawienia domyślne
3.Kolory/destruacja (jasność)
4.Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/Feathers ustawienia domyślne oprócz (!) zakładki Ułożenie
Ustawienia powyższej zakładki:
Ułożenie - losowo
Kierunki 30
Rozciągłość kątów 360
5.Filtry/Artystyczne/Nakładanie na płótno
Ustawienia
Kierunek - obojętne
Głębia 2
6. Kolory/jasność i kontrast
jasność 40
kontrast 20
7. Zapisujemy plik
Efekt :
MATERIAŁ 3
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 50 szer. 512, biały)
1.Filtry/renderowanie/chmury/plazma
Ustawienia
Turbulencje 5
2.Filtry/zniekształcenia/wytłoczenie
Ustawienia
Wytłoczenie
30/45/1
3.Kolory/barwienie
Ustawienia
wg uznania
Efekt:
Teraz pozostało nam poukładać dane elementy na teksturze i dodać jakieś ozdoby.
Dam kilka podpowiedzi co do tego:
Otwieramy gothicową teksturę szaty, na której modelu będziemy robić swoją
Tworzymy nowy obraz o wymiarach naszej tekstury (np. 512/512 przy ciężkiej szacie wody)
Mamy teraz wgląd na starą (oryginalną teksturę) i tą którą tworzymy...
Zaczynamy od ułożenia głównego materiału (w moim przypadku MATERIAŁ 1)
Potem układamy pasy drugiego materiału.
Dodajemy szarfę (pas),sprzączkę od pasa
Teraz zaczynamy zabawę pędzlami
Przy krawędziach czegoś co jest "na wierzchu " np. pasa wypalamy jakimś pędzlem (np. Circle Fuzzy 11)
to co jest pod spodem (materiał szaty)
Tworzymy nową warstwę na ozdoby (mogą być to litery jakiejś dziwnej czcionki , malowanie pędzlami
bazgrołki, płomienie (Filtry/renderowanie/natura/płomień)
Bawimy się z kryciem i trybami warstw
Dodajemy różne zabrudzenia pędzlami np. Galaxy big itp. jeśli używamy pędzla to stosunkowo małe krycie.
Cóż efekt u mnie wygląda tak:
Efekt:
Rozłożenie na modelu (render z maxa) :
Nie jest to nic wielkiego, i ja sam robiłem lepsze, ale chcę pokazać, że nie jest aż tak trudno zrobić coś od zera a nie tylko sklejać...
Kopiować można, ale napiszcie kto był autorem
Orginał tutka : [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez .:SovieT:. dnia Pią 12:12, 24 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|